0

הדקל הננסי – קווים לדמותו

הדקל הננסי

 

כפי שהסברנו במאמרים הקודמים, תופעת איבוד השיער היא תופעה מורכבת שיש לה סיבות רבות. בגלל שיש לה סיבות רבות, יש גם מספר חזיתות שצריך להילחם בהן כדי לשמור על שיער בריא וחזק לאורך זמן. אפשר לומר ששלושת הסיבות העיקריות לאיבוד שיער בימינו הן סיבות גנטיות, סיבות הקשורות בזרימת דם לקויה בקרקפת וחוסר בויטמינים. כמובן שיש עוד סיבות רבות, אבלו אלו העיקריות והן בדרך כלל קורות במידה מסוימת במקביל. 

 

רבים מכם בטח כבר שמעו על הדקל הננסי, המגיע כתוסף תזונה המעכב התקרחות שיער. במאמר זה נסקור בקצרה את התכונות המדהימות של הדקל הננסי ונסביר את יעילותו בשמירה על השיער. 

 

הדקל הננסי הוא צמח עם תכונות מדהימות. מחקרים שונים מראים את יעילותו לטיפול בערמונית מוגדלת, להגברת החשק המיני ולשיפור מצב הרוח. אם לא די בכל אלה, אז הוא גם מעכב התקרחות שיער – שזו סיבה מעולה לעשות בו שימוש.

 

מקורו באמריקה, ולאורך ההיסטוריה היו עושים שימוש בפרי שלו לצורך שיפור מערכת העיכול, השתן, והשינה. גברים מבוגרים עושים בו שימוש גם כדי לחזק להם את מערכת הנשימה. לאחרונה הדקל הננסי עלה לכותרות פעם נוספת, הפעם עם תגליות מעניינות הנוגעות לשימוש בו לצורך טיפול בהגדלה שפירה של הערמונית. כפועל יוצא מכך, גילו גם תגליות מעניינות על הקשר שבין דקל ננסי לעיכוב התקרחות גנטית.

 

אחת מיכולותיו של הדקל הננסי היא היכולת לעכב פעילות של אנזים מסוים, הנמצא בעיקר בבלוטת הערמונית, ומפרק בין היתר את הורמון ה-DHT. הורמון ה-DHT נשמע לכם מוכר? זאת משום שלמדנו במאמרים קודמים שאחת הסיבות העיקריות לאיבוד שיער קשורה בהורמון ה-DHT המצטבר סביב זקיק השיערה ומונע מדם וחומרי הזנה להגיע אליה. לכן למעשה דקל ננסי יודע להתמודד במידה מסוימת עם התקרחות נפוצה (התקרחות אנדרוגנית) כמו הפינסטרייד (המוכר ככדור "פרופסיה"). 

 

כפי שהסברנו במאמרים קודמים ישנן סיבות רבות לאיבוד שיער. הדקל הננסי לבדו יכול להוות פתרון טבעי למי שלא רוצה לעשות שימוש בתרופות ותכשירים שונים, אך יכול להוות גם פתרון אחד כחלק ממכלול טיפולים לצורך הגנה על השיער. הדקל הננסי נחשב לתוסף תזונה בטוח יחסית ותופעות הלוואי שלו די נדירות.  

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן