0

השיער והחורף הישראלי

 השיער והחורף הישראלי

מה הקשר בין שינויי מזג האוויר ונשירת שיער? האם יש נשירת שיער מוגברת בחורף? כיצד ניתן להפחית נשירת שיער בחורף? על החורף הישראלי, כיצד הוא משפיע על שערינו ואיך נוכל לשמור על השיער במיוחד בעונת החורף.

 

מה קורה לשיער שלנו בחורף?

 

כל עונה בשנה מאופיינת באתגרים איתה היא מביאה לשיער שלנו. השינוי בטמפרטורה והקור המלווה גורמים לכך שהזנת השיער שלנו מופחתת. מצד אחד, הקור שבחוץ, ומצד שני האוויר החם והיבש במקומות המחוממים, בהחלט לא עוזרים לבריאות השיער. עקב מזג האוויר הקר, הקרקפת שלנו מתייבשת במהירות יתרה. קרקפת יבשה יכולה לגרום לקשקשים, גירוי מסיבי בקרקפת ולבסוף לנשירת שיער.  איך אפשר לטפל בשיער שלנו ולמנוע נשירה? כיצד הכין את השיער לחורף?

 

 

כיצד אפשר לשמור על השיער שלנו במהלך עונת החורף?

 

ישנן כמה פעולות שכל אחד מאיתנו יכול לבצע בעצמו, על מנת לשמור על השיער שלנו בריא וחזק גם בעונת החורף. שימו לב:

 

  • תספורת לפיצולי השיער והקצוות שנותרו מהקיץ – השיער שלנו מתייבש בעונת הקיץ ומתפצל בסופו, חלקו יכול להיות גם קצת שרוף מהשמש. כדאי לספר את קצוות השיער לפני תחילת החורף, וכך להסיר את השיער היבש והמפוצל, ולעזור לשיער חדש ובריא לצמוח. 

 

  • חפיפה פעם או פעמיים בשבוע – מסתבר שזה מספיק! השיער לא אוהב יותר מדי חומרים, ולחפוף את השיער פעם או פעמיים בשבוע, שומר בדיוק את מידת השומניות הבריאה והנחוצה לשיער, גם בעונת החורף.

 

  • לנסות להימנע ממייבשי שיער – זה נכון שנשים רבות אוהבות להשתמש במייבשי שיער על מנת לעצב את השיער והתסרוקת, על אף הנזק שזה עושה. מכשירים אלו מייבשים את השיער, גורמים ליובש גם בקרקפת ומגבירים את הסיכוי לנזק לשיער. נזק אשר יכול לבוא לידי ביטוי גם באמצעות נשירת השיער, מכיוון שהוא יבש וחסר חיים. נסו להימנע מהשימוש במייבשי שיער, הם אולי גורמים לשיער להיראות יפה יותר, אבל לטווח הארוך פוגעים בו מאוד.

 

  • לחבוש כובע מתאים – בחורף רבים מאיתנו חובשים כובעים אשר מגנים עלינו מפני הקור, ומומלץ לחבוש כובע שאינו הדוק וצמוד לראש, על מנת לשמור על הקרקפת נושמת, ולא מייצרת שמנוניות יתר. 

 

  • להשתמש במסיכות הזנה – נשים רבות מורחות מסכות בשורשי השיער, על הקרקפת, מה ש"סותם" את הנקבוביות מלנשום ו"חונק" את השיערות. מומלץ למרוח מסיכת הזנה בקצוות השיער ולא בקרקפת.

 

  • לא לצאת עם שיער רטוב החוצה – זה אומנם מזכיר לנו סבתא פולניה שהייתה אומרת שאם יוצאים עם שיער רטוב נהיים חולים, אבל יש לזה משמעות נוספת. מסתבר כי שיער רטוב שקופא, ניזוק באופן קיצוני. נסו לתכנן את היום שלכם כך שתוכלו לייבש את השיער בבית באופן טבעי, ולצאת מהבית רק לאחר מכן.

 

  • לחפוף במים חמימים או קרירים – זה נשמע קשוח מדי לחורף, אבל אולי תסכימו לשתף פעולה לאחר שתבינו למה ומדוע.. מים חמים מייבשים את השיער וגורמים נזק לעור העדין של הקרקפת. בכל מקרה הקרקפת רגישה יותר בחודשי החורף, ואם נוסיף מים חמים לכך, זה רק יפגע בה יותר. נסו, ביחד עם החפיפה פעם או פעמיים בשבוע, להשתמש במים חמימים או קרירים על השיער, על מנת לא לייבש אותו ולשמור על הקרקפת. 

 

כל אלו הן פעולות שתוכלו לבצע באופן די עצמאי וקליל, על מנת לשמור על השיער שלכם גם בחודשי החורף הקרים.

 

רוצים לדעת כיצד תוכלו לשמור על השיער שלכם גם בקיץ? 

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן