0

השתלת שיער – הגבול הדק בין פרוצדורה רפואית לאומנות

השתלת שיער

לפני שנצלול לעומק הדברים, חשוב להבין שמעבר להבדלים שבין שיער הגוף (Vellus) ושיער הראש (Terminal) עליהם פירטנו במאמר קודם, גם זקיקי שיער הראש שונים זה מזה, בכך שיש זקיקים המוציאים שערה אחת (סינגלים), יש זקיקים המוציאים שתי שערות (דאבלים), יש זקיקים המוציאים שלוש שערות (טריפלים), ולעתים אפילו יותר…

 

כאשר אדם מגיע להשתלת שיער, הוא מגיע עם אזור קירח אשר אותו הוא מעוניין לכסות. באבחון שלו, יבדוק הרופא האם האזור התורם שלו מספיק חזק ויציב לצורך השתלת שיער. בין היתר, נבחנת האפשרות לקחת כמות מספקת של שתלים, כך שיהיה ניתן ליצור תוצאה אופטימלית של מראה טבעי.

 

מטבע הדברים, לעתים כאשר אדם מקריח מגיע להשתלת שיער הוא מגיע עם אזור תורם מוגבל. במצב כזה, לא ניתן לכסות את הראש בצורה הרמטית. לכן, על הרופא לסדר את זקיקי השיער בצורה מחושבת ביותר, כך שיווצר המראה הצפוף והטבעי ביותר. לכן, ככל שאזור התרומה של המושתל מאפשר זאת, יושתלו לו בחזית הראש (קו המצח) זקיקים סינגלים, ורק בקו שני והלאה, יושתלו דאבלים, טריפלים ויותר. בצורה זו התוצאה תיראה מלאה יותר וצפופה יותר.

 

עוד הסבר לשימוש בזקיקים מסוג סינגל בחזית הראש הוא שיש צורך לשלוט בזווית הצמיחה של השערה לצורך קבלת מראה טבעי. יותר פשוט לעשות זאת בזקיקים מסוג סינגל, שהרי יש בהם רק שיערה אחת. כך, ניתן לייצר תוצאה טבעית יותר, והכל תלוי במה שיש לאזור התורם של המושתל להציע.

 

חשוב לזכור – כל אדם מגיע עם נתוני פתיחה משלו, ישנם אנשים המגיעים להשתלת שיער כאשר ראשם מספק בעיקר סינגלים, או למשל, הרבה טריפלים. נקודות פתיחה כאלו משפיעות על התוצאה הסופית, ובוודאי מצריכות חשיבה מחודשת על סידור השתלים.

 

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן