0

טיפולי פלסמה לשיער

טיפולי פלסמה לשיער

כפי שהסברנו במאמרים הקודמים, תופעת איבוד השיער היא תופעה מורכבת שיש לה סיבות רבות. בגלל שיש לה סיבות רבות, יש גם מספר חזיתות שצריך להילחם בהן כדי לשמור על שיער בריא וחזק לאורך זמן. אפשר לומר ששלושת הסיבות העיקריות לאיבוד שיער בימינו הן סיבות גנטיות, סיבות הקשורות בזרימת דם לקויה בקרקפת וחוסר בויטמינים. כמובן שיש עוד סיבות רבות, אבלו אלו העיקריות והן בדרך כלל קורות במידה מסוימת במקביל. 

 

טיפולי הפלסמה נמצאים מחוץ לסקאלה של הטיפולים החשובים ביותר, אך עדיין מדובר בטיפולים יעילים העוזרים להגברת זרימת הדם לקרקפת והזנת הקרקפת בדם וחומרי הזנה, כפי שיוסבר בהמשך.

הטיפולים הנפוצים ביותר הם טיפולי ה-PRP וטיפולי ה-IPRF. 

 

מהו טיפול PRP?

טיפול PRP הוא טיפול שיער העושה שימוש בגורמי גדילה אנושיים. מדובר בדור הישן של שימוש בגורמי גדילה לצורך טיפולי שיער. בטיפול זה נלקח דם מהמטופל המוכנס למבחנות בתוך צנטריפוגה. הצנטריפוגה מסובבת את המבחנות במהירות גבוהה ובכך נוצרת הפרדה בין הפלסמה העשירה בטסיות דם (PRP) לבין שאר הנוזלים הפחות איכותיים בדם. הפלסמה העשירה מוזרקת בחזרה לגוף המטופל דרך הקרקפת, ובכך מחזקת ומעשירה את זקיקי השיער.

 

 

מהי אותה פלסמה עשירה בטסיות דם? 

פלסמה זו היא "בית חרושת" של גורמי גדילה שונים. הפלסמה כאמור מורכבת מטסיות דם. טסיות אלה הן הראשונות שמגיעות לאזורי פציעה במטרה להפריש אליהם חלבונים המעודדים צמיחת כלי דם, חלוקה של תאי עור ויצירת סיבים נוספים חדשים. כמה מהחלבונים הללו רלוונטיים לבעיות שיער ומעשירות זקיקי שיער חלשים. 

 

 

מהם גורמי גדילה?

גורמי גדילה הם החלבונים שטסיות הדם מפרישות בתהליכי ריפוי פצע, כאשר יש צורך ביצירת עור חדש כדי לכסות את האזור הפצוע.

 

 

מהו טיפול IPRF?

טיפול I-PRF הוא טיפול שיער העושה שימוש בגורמי גדילה אנושיים. מדובר בדור החדש של שימוש בגורמי גדילה לצורך טיפולי שיער. בטיפול זה נלקח דם מהמטופל המוכנס למבחנות בתוך צנטריפוגה. הצנטריפוגה מסתובבת במהירות נמוכה יחסית (ביחס לטיפול ה-PRP), ובכך נשמרים ערכים חיוביים גבוהים יותר מאשר בטיפול ה-PRP. בסיום עבודת הצנטריפוגה, נוצרת הפרדה בין 2 שכבות. בכל מבחנה ניתן לקבל עד פי 3 חומר לטיפול מה-PRP. ריכוז טסיות וכמות גורמי הגדילה הוא עד  פי 10 יותר גבוה מאשר לפני התהליך, ולכן תהליך הריפוי יכול להגיע לאפקטיביות של עד פי 5 יותר מבטיפול PRP. ה–IPRF מתנהג כמו דבק ביולוגי לאחר כ 10 דקות ולכן נצמד כמו רשת באזור הטיפול, גורמי הגדילה משתחררים באיטיות ולפרק זמן שבין 10-14 יום. מסיבה זו, השפעת גורמי הגדילה ממושכת יותר מאשר ב-PRP.

 

 

מה ההבדל בין IPRF לPRP? 

הן PRP (פלזמה עשירה בטסיות דם) והן PRF (פיברין עשיר בטסיות דם) הם טיפולי גורמי גדילה מבוססי טסיות המופקים באמצעות צנטריפוגה. ה-IPRF שונה מ-PRP בכך שלא מוסיפים חומר נוגד קרישה (מדלל דם) במהלך הסיבוב.

אז אם תהיתם מה עדיף – כנראה ש-IPRF מומלץ יותר, אבל הוא גם יקר יותר. את הטיפולים האלו ניתן לבצע בקליניקות שיער שונות ברחבי הארץ. הפרוצדורה צריכה להתבצע על ידי רופא.

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן