0

מהי פרופסיה והאם כדאי לי לקחת אותה?

מהי פרופסיה

כפי שהסברנו במאמרים הקודמים, תופעת איבוד השיער היא תופעה מורכבת שיש לה סיבות רבות. בגלל שיש לה סיבות רבות, יש גם מספר חזיתות שצריך להילחם בהן כדי לשמור על שיער בריא וחזק לאורך זמן. אפשר לומר ששלושת הסיבות העיקריות לאיבוד שיער בימינו הן סיבות גנטיות, סיבות הקשורות בזרימת דם לקויה בקרקפת וחוסר בויטמינים. כמובן שיש עוד סיבות רבות, אבלו אלו העיקריות והן בדרך כלל קורות במידה מסוימת במקביל. 

 

פרופסיה היא תרופה למניעת התקרחות גנטית. רבים מכם בטח כבר שמעו על התרופה, שמצד אחד נחשבת למאוד יעילה, אך גם שיש לה אולי תופעות לוואי מטרידות של פגיעה בתפקוד המיני, פגיעה בפוריות ודיכאונות. במאמר זה נעשה סדר בדברים.

 

כפי שהסברנו במאמרים הקודמים, האשם העיקרי באלופציה אנדרוגנית (או בשמה האחר "התקרחות נפוצה") הוא הורמון ה-DHT, המגיע מהטסטוסטרון שלנו. הורמון ה-DHT מצטבר לנו בקרקפת, סובב סביב זקיקי השיערה, ומונע מדם ומחומרי הזנה להגיע אל זקיקי השיער ולהזין אותם. בעקבות חסימת הצירים אל זקיקי השיער, הזקיקים גוועים, שלב הצמיחה מתקצר, ושלב המנוחה מתארך ומתחיל מוקדם יותר, מה שמאפשר גדילת שיערות קצרות בלבד. ככל שהזמן יעבור, פחות ופחות דם וחומרי הזנה יגיעו אל הזקיקים ויזינו אותם, מה שיגרום למותם של זקיקי השיערה. פרופסיה היא תרופה שיודעת לחסום את הורמון ה-DHT מלהצטבר בקרקפת. 

 

החומר הפעיל בתרופת הפרופסיה נקרא פינסטרייד, והוא ניתן במרשם רופא. כיום, מלבד פרופסיה יש גם חברות מתחרות המייצרות תרופות המכילות פינסטרייד. כיום ניתן לצרוך את התרופה גם בבליעה וגם באמצעות מריחתה כתמיסה על הראש.  בין אחוז לשניים מהמשתמשים בתרופה, מעידים על תופעות לוואי של פגיעה בפוריות או בתפקוד המיני. תופעות הלוואי אמורות לחלוף עם הפסקת השימוש בתרופה.

 

כמו-כן, לפי ה-FDA, ישנן למעלה מ-700 עדויות הנוגעות בשימוש בפינסטרייד ותחושות אובדניות והתאבדויות. מנגד יש לקחת בחשבון שרק בארצות הברית למעלה משמונה מיליון איש עושים שימוש בפינסטרייד. 

 

אז כפי שאתם רואים, אין תשובה חד משמעית לכאן או לכאן האם כדאי או לא כדאי להשתמש בתרופה. יש לה צדדים אפלים, אך יש לה גם יתרונות נפלאים שהרוב זוכה להנות מהם מבלי לחוות תופעות לוואי. כפי שהסברנו במאמרים הקודמים, ישנן סיבות שונות לאיבוד שיער. אפשר לומר שזו אחת מהסיבות העיקריות, אך עדיין, זו לא הסיבה היחידה. שימוש בפינסטרייד בישראל מתבצע במרשם רופא בלבד, ייתכן שסיבת איבוד השיער שלכם היא אחרת, וייתכן שמדובר בתרופה שאינה בריאה עבורכם. כמו-כן נראה במאמר הבא שמי שמעדיף שלא לעשות שימוש בפינסטרייד, יכול לשקול את השימוש בדקל הננסי – תוסף תזונה הנמצא יעיל במידה מסוימת ומתנהג דומה לפינסטרייד. המשיכו לעקוב אחרינו.

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן