0

מהו מינוקסידיל ואיך הוא מעכב איבוד שיער?

מהו מינוקסידיל ואיך הוא מעכב איבוד שיער

כפי שאתם יודעים (כי כבר קראתם במאמרינו הקודמים, ואם לא, אז אל תפספסו! אתם כבר במאמר למתקדמים), תופעת איבוד השיער היא תופעה מורכבת שיש לה סיבות רבות. בגלל שיש לה סיבות רבות, יש גם מספר חזיתות שצריך להילחם בהן כדי לשמור על שיער בריא וחזק לאורך זמן. אפשר לומר ששלושת הסיבות העיקריות לאיבוד שיער בימינו הן סיבות גנטיות, סיבות הקשורות בזרימת דם לקויה בקרקפת וחוסר בויטמינים. כמובן שיש עוד סיבות רבות, אבלו אלו העיקריות והן בדרך כלל קורות במידה מסוימת במקביל. 

 

אחת הדרכים להילחם בזרימת דם לקויה בקרקפת היא באמצעות מריחת הקרקפת בחומר הנקרא מינוקסידיל. תרופת המינוקסידיל פותחה במקור כתרופה לטיפול בלחץ דם גבוה. התרופה מרפה את שרירי דפנות העורקים, ובכך מובילה להרחבת כלי הדם וירידת לחץ הדם הזורם בהם. לימים, התגלתה תופעת לוואי בלתי צפויה – התרופה מגבירה את צמיחת השיער על הגוף. כך גם לימים פותחו תכשירים מבוססי מינוקסידיל לטיפול מקומי בהתקרחות.

 

כיצד זה עובד? 

במריחת החומר על הקרקפת, מורחבים כל הדם בקרקפת – דבר המוביל לזרימה טובה יותר של דם וחומרי הזנה אל הקרקפת. זרימה זו מחזקת את שורש השיערה ומזינה אותו בחומרי הזנה שעוזרים לשימורו. 

 

איך משתמשים? 

שימוש במינוקסידיל נעשה במריחה על הקרקפת. נמצא שבדרך כלל, האזור שבו המינוקסידיל הוא היעיל ביותר הוא אזור הקודקוד, שם זרימת הדם היא הכי פחות טובה. עם זאת, גם בחלקים האחרים של הראש המינוקסידיל נמצא כחומר יעיל מאוד.

 

איפה קונים?

חלקכם בוודאי כבר שמע על המינוקסידיל או עשה בו שימוש מבלי לדעת שמדובר בו. ניתן למצוא אותו בשמות שונים בשוק: רוגיין, הרגיין, מינוקסי 5+, מינוקסיל ועוד… אפשר לרכוש אותו ברשתות הפארם או להזמין דרך האינטרנט. אין צורך במרשם רופא.

אך כפי שהקדמנו ואמרנו, יש סיבות נוספות לאיבוד שיער, אחת מהן היא נשירת שיער גנטי. חזית זו חשובה לא פחות במאבק על שימור השיער. על התופעה ועל הפתרונות הקיימים נדבר במאמר הבא.

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן