0

ויטמינים לנשירת שיער

ויטמינים לנשירת שיער

ישנן מספר סיבות לנשירת שיער אצל נשים וגברים כאחד. החל מחוסר שמירה וטיפוח השיער, החלקות ושימוש במוצרים לא בריאים לשיער, דרך שינויים הורמונאליים אשר יכולים להתרחש גם כן אצל גברים ונשים כאחד, תזונה לקויה, שימוש בתרופות, עישון, הפרעה בתפקוד בלוטת התריס, וכלה בגנטיקה, לחץ נפשי, ובעיות בריאותיות אחרות אשר משפיעות בין היתר גם על השיער וצמיחתו.

אחד המקורות הראשיים לשיער בריא וחזק הוא בויטמינים אשר הגוף מייצר או מקבל, וכאשר אין באפשרותו לייצר אותם באופן עצמאי, או שמדובר בייצור שאינו מספיק על מנת לשמור על בריאות השיער וחיזוקו, בהחלט אפשר לקבל השלמה חיצונית של הוויטמינים האלו אז מה הוויטמינים שאחראים על שיער בריא וחזק? כיצד נוכל לקבל את הוויטמינים האלו? לפניכם סקירה עם כל המידע החשוב והמעניין.

 

מה הוויטמינים שאחראים על שיער חזק ובריא?

בואו נעשה סדר. ישנם כמה ויטמינים שמחסור בהם עשוי לגרום לנשירת שיער ולהתקרחות, ובאותה מידה ישנם ויטמינים שעודף שלהם גם כן יכול להביא לתוצאה של נשירת שיער והתקרחות.

המינרלים שחיוניים לגוף בכלל ולצמיחה בריאה של הישער הם אבץ, ברזל וסלניום. ויטמינים שחוסר בהם עשוי לגרום לתופעה של נשירת שיער הם ויטמינים ממשפחות B, A, K, H, כמו גם להתקרחות מוקדמת. 

עודף של ויטמינים ממשפחת A, C וחלק מהוויטמינים ממשפחת B  עשויים גם כן להביא לנשירה. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא בדיקת דם, ספירת דם שבודקת את מצב הוויטמינים והמינרלים האלו בגוף שלכם. באמצעות זריקת מחט אחת תוכלו לדעת האם יש לכם עודף או חוסר בוויטמינים מסוימים. 

כעת נפרט אודות ויטמינים שיעזרו לכם לשמור על שיערכם ולעצור נשירה אפשרית. חשוב לציין כי אומנם חלק מהוויטמינים ניתנים לרכישה בבתי המרקחת ובקופות החולים, חלקם גם באמצעות מולטי ויטמין הכולל מספר ויטמינים יחדיו, באמצעות תוספים ללא מרשם רופא, אך אין להקל ראש בנושא. אנו ממליצים לבדוק ולהתייעץ עם הרופא שלכם לגבי הוויטמינים שחשוב שתיקחו.

ויטמין B

זהו אחד הוויטמינים המרכזיים שנוגעים לצמיחה בריאה ועשירה של שיער ראשנו. הוויטמין הזה אחראי על צמיחה בריאה של השיער, הציפורניים, וכל מה שנוגע לבניית חלבונים בגופנו ותהליך של החלפת חומרים. חשוב להוסיף כי מצבי לחץ וסטרס הינם אחד הגורמים לנשירת שיער, ויטמין B מסייע לתת לגוף את מה שחסר לו ולהתמודד עם מצבים כאלו. 

אחד התוספים המומלצים הוא ביוטין, אשר מעניק לשיער את מה שחסר לו. בחלק מהמדינות הויטמין הזה נקרא 7B, בחלק הוא נקרא 8B, ויש כאלו שמסמנים אותו כ-H. תוכלו להשיג את הוויטמין הזה גם באמצעות תזונה של מוצרי חלב, חלמון ביצה ושמרים.

ויטמין 5B 

ויטמין 5B לוקח חלק פעיל בייצור האנרגיה בגוף ובייצור הורמונים שונים. כאשר יש מחסור בוויטמין הזה, זה יכול לבוא לידי ביטוי בין היתר בנשירת שיער. כלומר, נשירת שיער ו/או התקרחות מצביעה בין היתר על חוסר בוויטמין הזה. הוויטמין הזה מזין את הזקיקים של השערה, מחזק את השורשים ועוזר מאוד במניעת נשירה והתקרחות.

אבץ

האבץ משמעותי מאוד גם כן בשמירה על שיער בריא וחיוני, והמחסור בו עולה אצל אנשים שעברו את גיל 40, פחות או יותר. האבץ חיוני גם כן לכל נושא חילוף החומרים, ומסייע לתפקוד בריא של מערכת החיסון. כלומר, בכל מקרה חשוב והכרחי לוודא כי יש בגוף כמות מספקת של אבץ. במידה ולא, תוכלו להעשיר את הגוף באבץ באמצעות תזונה המכילה אגוזים וגרעינים, שעועית, מוצרי חלב, דגני בוקר מלאים, ובאמצעות בשר בקר ועוף. תוכלו להשיג אבץ גם באמצעים חיצוניים כגון תוספים, כדורים וכו'.

ויטמין C

ההשפעה של ויטמין C לשיער היא ביכולתו לסייע להזרמת דם תקינה לקרקפת, אשר אחראית בין היתר על צמיחת שיער בריא. ויטמין C חיוני לגוף ולשיער, הוא נחוץ ליצירת קולגן, שמאפשר ליצור עצמות ורקמות, ושומר על השיניים ועל נימי הדם. תוכלו לקבל את הוויטמין הזה באמצעות תזונה של פירות הדר, תות שדה וקיווי, וגם באמצעות ירקות ירוקים, עגבניות ופלפל אדום. 

ויטמינים לנשירת שיער ותזונה נכונה

אנו רואים כי קיים קשר הדוק בין התזונה שאנו אוכלים, לבין הוויטמינים שאנו מעניקים לגופנו, אשר בין היתר אחראים או מסייעים לתחזוקת השיער הבריא, לצמיחת השיער וכמובן למניעת נשירתו. גם במקרה בו אינכם סובלים מנשירת שיער וחשוב לכם לשמור עליו, במבט קדימה, אנו ממליצים על תזונה בריאה ומאוזנת, מכיוון שהיא תעשיר את הגוף ואת הנפש לא רק בוויטמינים ומינרלים נגד נשירה, אלא בהרבה יותר מכך.

מיין טופ – הפורמולה שתחזיר את החיים לשיער שלכם!

אם אתם בשלב בו כבר החלה נשירת שיער ואתם מבקשים להעניק לגוף את מה שחסר לו מבחינת ויטמינים, פורמולת מיין טופ (מולטי ביוטין) היא הפתרון האיכותי והמקצועי ביותר עבורכם! הפורמולה מכילנה ויטמין 5B, אבץ, ביוטין, חומצה פולית, דקל ננסי ותמציות צמחים נוספות. הצירוף של הפורמולה הזאת הוכח כתורם משמעותית לחיזוק השיער וצמיחתו הבריאה, ולהפסקת הנשירה!

 

לפרטים ורכישה 

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן