0

מה ההבדל בין נשירת שיער והתקרחות?

מה ההבדל בין נשירת שיער והתקרחות?

למרות הדעה הרווחת, אובדן שיער היא לא תופעה שייחודית לגברים בלבד; גברים רבים וגם לא מעט נשים חווים אובדן שיער ברמה כזו או אחרת, כאשר אצל חלק מדובר בנשירה ואצל חלק מדובר בהתקרחות. 

אלו שתי תופעות שונות לחלוטין עם גורמים שונים, וישנן דרכי טיפול מגוונות שמותאמות באופן אישי לכל מי שסובל מהתקרחות או נשירה. כדי לדעת כיצד לטפל בבעיות הללו, חשוב להבין תחילה את ההבדל בין התקרחות ובין נשירת שיער, ומטה תוכלו לקבל את כל המידע הנחוץ בנושא.

מה זאת נשירה?

נשירת שיער היא תהליך טבעי, ומדובר בעצם באובדן שיער זמני – הן אצל גברים והן אצל נשים. כאשר זקיקי השיער בריאים ואין בעיות בריאותיות שונות, השיער נושר בקצב של 40-100 שערות ביום. כאשר יש שיבושים בבריאות הכללית, או שישנם גורמים שמשפיעים לרעה על זקיקי השיער, תהיה נשירה מוגברת שתגרום למראה שיער דליל.

הגורמים הנפוצים ביותר לנשירת שיער הם שינויים הורמונליים, מתח נפשי חריג, שינויים קיצוניים בתזונה, לידה, נטילת תרופות מסוימות, ומחסור בברזל. מדובר במצבים של חוסר איזון שמביא לנשירת שיער גדולה מהרגיל.

מה זאת התקרחות?

התקרחות היא מצב שבו השיער נושר לצמיתות; תהליך ההתקרחות מופיע באופן הדרגתי שמתחיל בדילול של השיער, עד להיווצרות של אזורים קירחים בקרקפת. כלומר, ההבדל בין נשירה להתקרחות הוא בהיקף התופעה; בעוד שנשירה היא זמנית, התקרחות היא לצמיתות. כאשר נוצרת קרחת, זקיקי השיער באזורים הקירחים מפסיקים להצמיח שיער, כך שטיפול נגד נשירה לא יועיל במקרים הללו. 

להתקרחות יש רקע גנטי, אך זה לא הגורם היחיד שמביא להיווצרות של קרחות בקרב נשים וגברים. נמצא כי עודף של הורמון הטסטוסטרון הגברי גורם להתקרחות – אצל נשים וגברים כאחד. בקרב חלק מהגברים ישנו עודף של ההורמון הזה באופן טבעי. אצל נשים התופעה רווחת במיוחד בגיל המעבר, כאשר רמות הטסטוסטרון עולות, בעוד שרמות האסטרוגן יורדות.

מלבד אלו, גם נטילה של תרופות מסוימות (כמו חוסמי ביטא לטיפול בבעיות לב), וכן אלופציה, מצב תזונתי ירוד, ומצבים גופניים טראומתיים (כמו לידה) עלולים להוביל לדילול שיער ולהתקרחות.

התקרחות ניתנת למניעה בדרגה מסוימת, על ידי שמירה על תזונה נכונה, מצב נפשי תקין ושמירה על רמות הורמונליות תקינות. אולם, כאשר מתחילות להופיע קרחות – לא ניתן לטפל במצב באמצעות תרופות או תכשירים שונים. כפי שנאמר מעלה, התקרחות היא מצב שנובע מכך שזקיקי השיער פשוט מפסיקים להצמיח שיער. לא ניתן לעורר זקיקים "מתים", אך ניתן להחליף אותם במצבים מסוימים.

התקרחות ו/או נשירת שיער – איך מטפלים בזה?

במקרים של מתח נפשי חריג, יש לטפל במקור הבעיה כדי למנוע נשירת שיער נוספת. כאשר אין ממצאים רפואיים או נפשיים חריגים, הטיפול בנשירת שיער והתקרחות מתבצע באמצעות פורמולת מיין טופ, המובילה בישראל לטיפול בנשירת שיער והתקרחות. 

הפורמולה, מולטי ביוטין, מעניקה לשיער את כל מה שחסר לו ולגוף, כדי לגרום לשיער לצמוח מחדש ולהתמלא בוויטמינים ואנרגיה חיוניים. 

הפורמולה המובילה מבית מיין טופ משלבת את כל המרכיבים העוצמתיים והחשובים ביותר לצמיחת השיער: ויטמין 5B, אבץ, ביוטין, חומצה פולית, דקל ננסי, פטריית ריישי ותמציות צמחים נוספות. כל אחד מאלו מעניק לשיער ולגופנו את מה שחסר לו מכל הבחינות: חילוף חומרים, ויטמינים והורמונים, אספקת דם, הרחבת כלי הדם ועוד. 

התוצאה? קודם כל, השיער מפסיק לנשור! שנית, השיער מתמלא במה שחסר לו, ומתחיל לצמוח (הכוונה היא להתקרחות שאינה מבוססת על גנטיקה)! פנו אלינו עוד היום למידע על כיצד תוכלו לטפל בנשירת השיער או ההתקרחות.

 

לפרטים נוספים ורכישת הפורמולה עוד היום!

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן