0

מאכלים בריאים לשיער

מאכלים בריאים לשיער

מה הקשר בין מה שאנחנו אוכלים לבין השיער שלנו? האם יש מאכלים שהשיער שלנו "אוהב" והם מסייעים לו לצמוח? מסתבר שכן! על הקשר המדהים בין המזון לשיער שלנו, ואילו מאכלים בריאים לשיער, בהתאם לקבוצות המזון, בעמוד שלפניכם.

מסתבר שנשירת שיער היא תופעה שמתרחשת אצל כולנו, כל יום. בין 40-100 שערות נושרות משערינו כל יום, וזה נורמלי וטבעי לחלוטין. השערות שנושרות מפנות מקום לשערות חדשות, שצומחות במקום אלו שנשרו. מתי מתחילה הבעיה? כשנשירת השיער נהיית מוגברת יותר, או כאשר שיערות חדשות לא צומחות מהר כפי שקיווינו. 

ישנם מספר גורמים לנשירת שיער, חלקם גנטיים, חלקם מתייחסים למזג האוויר, האקלים ועונות השנה, וחלקם מתייחסים לקשר בין התזונה שאנו אוכלים לבין מידת נשירת השיער. מסתבר כי תזונה בריאה ומאוזנת משפיעה לחיוב על השיער וצמיחתו. תזונה נכונה יכולה בהחלט לסייע לחיזוק השיער וצמיחתו הבריאה. האוכל שאנו אוכלים מספק לנו ויטמינים ומרכיבים חיוניים לשמירה על השיער. באמצעות התזונה אנו יכולים לתת לגוף את מה שהוא צריך על מנת לשמור על שיער בריא, שופע ומלא חיוניות. 

 

תזונה ונשירת שיער

הנה כמה דוגמאות למאכלים בריאים לשיער, בהתאם לקבוצות המזון:

 

מזון מן החי

 

  • דגים – הדגים מכילים כמויות גדולות של ברזל, והשיער שלנו מאוד אוהב ברזל. הדגים מכילים גם ויטמינים ומינרלים רבים, אשר תורמים לבריאות השיער.

 

  • עוף – העוף עשיר בחלבון מן החי, מה שבהחלט מסייע לייצור טבעי של ויטמין ביוטין בגוף, המסייע לצמיחת השיער. 

 

 

 

ביצים ומוצרי חלב

 

  • יוגורט – מכיל חלבון ועשיר בויטמין בי 5, הממריץ את הדם בקרקפת ומסייע בצמיחת השיער. 

 

  • ביצים – מכילות הרבה ביוטין, החומר הדרוש לבריאות ועידוד צמיחת השיער. בנוסף ביצים מכילות לאוצין, חומצת אמינו החיונית לגוף האדם ולשיערנו בפרט.

 

 

 

זרעים וגרעינים

 

  • שקדים – מכילים הרבה ויטמין E, המעודד את צמיחת השיער. בנוסף מכילים השקדים גם ביוטין, חומצות שומן חיוניות וויטמינים מקבוצת ויטמיני הבי.

 

  • גרעיני דלעת – עשירים בויטמינים מקבוצת ויטמיני הבי האחראים בין היתר על קצב צמיחת השיער ועל בריאות הקרקפת. גרעיני דלעת מכילים גם ריכוז גבוה של אבץ החיוני בין היתר לבריאות שיערנו.

 

  • אגוזים – אגוזי לוז ואגוזי מלך, כמו גם אגוזים לא קלויים נוספים, מכילים ברזל ואבץ, הידועים כתורמים לחיזוק השיער וצמיחתו. 

 

 

 

קטניות ודגנים

 

  • עדשים – מכילים ברזל בכמות נדיבה וברזל הוא אחד המרכיבים החשובים עבור צמיחת השיער שלנו כמו כן עדשים מכילים אבץ רכיבים נוספים הבריאים לשיערנו.

 

  • דגנים מלאים – חיטה מחאה, אורז מלא, דגני בוקר מלאים, עשירים בברזל ואבץ, וחיוביים מאוד לבריאותנו הכללית ולבריאות שיערנו בפרט.

 

 

 

ירקות ופירות

 

  • ירקות ועלים ירוקים – סלרי, תרד, שמיר ומגוון חסות מכילים ברזל וחיוביים מאוד לשיערנו.

 

  • פירות וירקות כתומים– בטטות, גזר, דלעת, מנגו וכו' יספקו לשיערנו נוגד חימצון בשם בטא קרוטן, גופנו ממיר את הבטא קרוטן ווטימין A, המעודד את בלוטות הקרקפת לייצר "נוזל שומני" המשמן את השיער ואת הקרקפת, ומסייע לשיער חדש ובריא לצמוח.

 

  • פירות הדר, עגבניות ופירות טרופיים – מכילים ויטמין C ושלל ויטמינים ומינרלים נוספים. 

 

 

ואחרון חביב – הקינמון!

 

קינמון – מעודד את זרימת הדם בקרקפת ובאופן הנ"ל מזרז את אספקת החומרים המזינים הנדרשים לזקיקי השיער. בנוסף מעניק הקינמון לשיער ברק טבעי !

 

 

באמצעות תזונה בריאה ונכונה יותר עבור הגוף שלכם ועבור השיער שלכם, תוכלו בהחלט לסייע לשיער שלכם להתחזק, להפסיק כל נשירת שיער מיותרת, וליהנות משיער חזק, בריא ומלא חיים!

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן