0

השתלת שיער, רקע כללי

השתלת שיער

התקרחות אנדרוגנית היא תהליך הדרגתי שבו זקיקי השיערה מפסיקים עם הזמן להצמיח שיער, ומתים. ישנם שלבים בתהליך ההתקרחות שבהם עוד ניתן להציל את זקיקי השיערה ממוות באמצעות שימוש בתוספי תזונה, תרופות, ותכשירים שונים. עם זאת, ישנה נקודת אל-חזור שממנה לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור. נכון לשנת 2022, זקיקים שמתו – לא יחזרו לתפקד. עם זאת, אל תאמרו נואש – בעשור האחרון המודעות לאיבוד שיער והשתלות שיער עלתה משמעותית, וכיום אלפי אנשים בכל העולם, אם לא יותר, עוברים השתלת שיער מדי יום.

בגדול, כדי להתאים להשתלת שיער עליכם להיות בעלי אזור תורם עשיר (יחסית) בזקיקים בריאים. האזור התורם העיקרי שלנו הוא השיער הנמצא בחלק האחורי של הראש, מתחת לקודקוד, בין האוזניים ועד תחילת העורף [תמונה]. אזורי התרומה המשניים שלנו הם אזור הזקן  (מתחת לסנטר) בו ניתן לעשות שימוש לעתים קרובות יחסית [תמונה], ושיער החזה, שבו ניתן לעשות שימוש רק לעתים נדירות [תמונה]. 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם כיצד ניתן לעשות שימוש בשיער זקן או חזה, שהרי המרקם שלהם שונה משל שיער הראש. שיער זקן או גוף  לא משנה את צבעו, מבנו או עוביו לאחר השתלתו על הראש. לפיכך ככלל, הוא לא יושתל בקו המצח הראשון של הראש, ויידרש תכנון נכון של השתלתו והקפדה על פיזורו הנכון כדי שלא יהיה ניתן להבחין בסוגי השיער השונים שהושתלו על הראש.

שיער הזקן מתאים להשתלה משום שאין לו מגבלה של אורך, ממש כמו שיער הראש אשר אין לו מגבלה של אורך. לכן, ככל שמושתל שיער זקן, הרי שהוא יגיע לאורכו של שיער הראש וייצר מראה טבעי ואחיד. כאמור, לא נהוג להשתיל שיער זקן בקו המצח הראשון או בקבוצות. נהוג לפזר את שיער הזקן בפיזור רחב כדי שלא ניתן יהיה להבחין בהבדלים, ותמיד תושתל כמות קטנה יחסית של שיער זקן ביחס לשיער ראש. שיער חזה אכן מוגבל באורכו, ולכן לא תמיד ניתן יהיה לעשות בו שימוש. לעתים נדירות, כאשר המצב מורכב, ניתן לעשות שימוש בשיער החזה כדי "להשחיר" את רקע הקרקפת.

תנאי נוסף להתאמה להשתלת שיער הוא, ששטח ההתקרחות לא יהיה גדול יותר מכמות הזקיקים שניתן לחלץ מאזורי התרומה, וזאת משום שצריך לכסות באמצעות זקיקי השיער מאזורי התורמה את השטח הריק. לפיכך, לצד אזור תורם חזק ויציב המהווה בנק של זקיקים לצורך העברתם למקום אחר, הקרחת, צריכה להיות מתונה. שימו לב, זקיק שמחלצים מהאזור התורם לא יצמח יותר באזור התורם, אלא רק בביתו החדש, אם ייקלט.

את הזקיקים יחלצו מאזורי התרומה שלכם באמצעות מחט חלולה הנקראת מיקרו מוטור פאנץ', ימיינו אותם לזקיקים טובים ולא טובים, וימיינו אותם לפי כמות השיערות היוצאות מכל זקיק (שהרי ישנם זקיקים המוציאים שיערה אחת, אך יש גם זקיקים המוציאים שתיים-שלוש שיערות ואף יותר). את הזקיקים יחזירו לכם לקרקפת בשיטות השתלה שונות. במאמרים הבאים נדון בשיטות ההשתלה השונות, נדון בסיכויי ההצלחה של קליטת השתלים ונדון בצורך בתכנון נכון של השתלה, שזו בעיניי, אומנות של ממש.

אהבתם את מה שקראתם? המשיכו לעקוב אחרינו במאמרים הבאים.

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן