0

מאכלים שאינם בריאים לשיער

מאכלים שאינם בריאים לשיער

מה הקשר בין נשירה ואוכל? האם יש קשר בין תזונה לשיער דליל? רוצים לדעת מה המאכלים המזיקים לשיער? אספנו עבורכם את הרשימה השחורה, ויש לנו גם סוגי מאכלים שהשיער שלנו כן אוהב, אז תתעודדו!

 

מה הקשר בין תזונה לנשירת שיער?

השיער שלנו מושפע באופן ישיר מהתזונה שאנו אוכלים, וזה לא סוד. למזון יש השפעה ישירה על כמות המינרלים והוויטמינים שאנו צורכים וכאשר אנו צורכים מזונות שאינם בריאים או כאשר אין אנו צורכים את הויטמינים והמינרלים הנחוצים לשמירה על שיער בריא, אנו יכולים לסבול ממחסור בויטמין די, חלבונים, ברזל, מה שיכול לפגוע בבריאות וניראות שערינו. מה עושים? בואו נתחיל בסקירת הרשימה: 

 

רשימת סוגי מאכלים מזיקים לשיער

 

דברי מתיקה

לסוכר השפעה ישירה על יכולתו של הגוף לספוג חלבונים. במידה והתפריט שלכם רווי בסוכרים אנו ממליצים לכם לעשות בו שינוי, לא רק בשל נשירת השיער, אלא כי באופן כללי זה פשוט לא בריא לגוף.

 

מבחינת הנזק לשיער, אכילת מאכלים רווים בסוכר גורמת לגוף לייצור אינסולין בקצב מוגבר ובהמשך ישיר לכך לייצור אנדרוגן התורם להתכווצות סיבי השיער ועלול לגרום לנשירת שיער. בנוסף הסוכר מאט את קצב ספיגת החלבון בגוף חומר החשוב מאוד לעידוד צמיחת השיער.  

 

אוכל שומני ומטוגן

האמת היא שזה די פשוט.. המאכלים שאינם בריאים לקיבה שלנו לרוב גם אינם בריאים לשיער שלנו. מאכלים רווים בשומן עלולים לגרום לסתימה ולחסימת הנקבוביות ומשם הקשר לנשירת שיער הוא ישיר – כשהנקבוביות אינן נושמות, השיער לא ממש "מצליח" לצמוח ולהתפתח.

 

מאפים ומזונות מקמח לבן

פחמימות מעובדות מתפרקות בגוף לסוכרים, הפחמימות לא מכילות מרכיבים הבריאים לשערנו והפוך מכך, הן לא מכילות שום מרכיב הבריא לשיער שלנו, לכן תזונה רוויה בפחמימות עלולה לגרום לנשירת שיער. 

 

חטיפים מלוחים

עודף מלחים בגופנו מעלה את רמות הנתרן בדם, דבר הגורם להתייבשות, שעלולה לגרום לנשירת שיער. לכן, על מנת לשמור על בריאות השיער אפשר לנשנש אבל במינון ובאופן מודע😊 

 

משקאות אלכוהוליים

אלכוהול הוא אחד החומרים הגורמים להתייבשות גופנו, אנו יכולים להעיד על כך במיוחד בתחושת היובש שאנו חווים לאחר לילה של הוללות, אותה תחושת יובש גם מלווה את שיערנו שהופך להיות יבש ושברירי, דבר העלול לגרום לאיבוד שיער. בנוסף, אלכוהול גורם לירידה ברמות האבץ בגוף, מינרל זה אחראי במידה רבה על חוזק שיערנו.

 

מה עושים?

 

קודם כל, נרגעים. אחרי שראינו את הרשימה השחורה, זה ברור לנו שלהימנע ממה לחלוטין יהיה די קשה, נכון? מה שאפשר לעשות הוא לאזן את מידת המאכלים האלו בחיי היום יום שלנו, במידה שנוכל. בואו נזכור, כי מאכלים אלו, וגם האלכוהול, אינם מזיקים רק לשיערנו היקר, אלא לבריאות גופנו ונפשנו בכלל.

 

לכן, מה שמומלץ לעשות הוא לבחון היטב את התזונה שלנו ולבנות תזונה בריאה ומאוזנת יותר. השלב הראשון בו אנו נגמלים, באיזהו אופן, מהסוכרים, הפחמימות, הבצק הלבן, ואולי גם מהאלכוהול, הוא בהחלט שלב לא פשוט, אבל כל מי שהצליח לעבור את השלב הזה, יוכל לשתף אתכם שזה בהחלט שינה לו את החיים ועזר לו לסגל אורח חיים בריא ומודע יותר. 

 

אם אתם חווים קושי בשינוי התזונתי, תמיד תוכלו להוסיף ויטמינים ותוספי תזונה מלאכותיים לאוכל שלכם, ולתת לגוף את מה שחסר לו, אשר ימלא אותו בויטמינים, מינרלים, חיוניות, וגם יסייע לשיער שלכם לגדול ולשפוע!

 

בהצלחה!

יכול לעניין אותך גם:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    עגלת קניות
    סל הקניות שלך ריקחזרה לחנות
    דילוג לתוכן